27 July 2012

Tazkirah Bulan Ramadhan..


semoga ramadhan kita mendekatkan lagi diri kita kpd Allah Taala..~ Amin..
pada bulan ramadhan yg penuh keberkatan nim...DJ bleyh balik setiap minggu....maybe bleyh tgOp larh sOkmo blog yg tercinta ni...tapi DJ juz nak kongsikan peringatan supaya kita semua dapat meningkatkan amalan kita..amin..~
sebelum tu nak tunjuk cara budak baik..~ hehe~ sahabat DJ nim..~ Jom tengOp..!!

moga Allah memakbulkan doa sahabatku ini, :)

kisah pertama:

## peristiwa mengenai saya dan kopiah

1. Semasa di KL Sentral, saya didatangi seorang abang yang memakai baju merah lalu meminta 50 sen daripada saya. Katanya beliau mahu ke Serdang. Kebetulan dalam poket saya ketika itu ada 60 sen. Saya terfikir dalam ramai-ramai manusia di situ kenapa beliau memilih saya?

2. Ketika di sebuah bank di Terengganu, saya disapa seorang mak cik. Beliau meminta saya memasukkan duit ke dalam cash deposit sebanyak RM 12 ribu. Allahu akbar! Hanya kerana saya memakai kopiah. Atau barangkali kerana muka saya nampak baik kot? (:

Ayoh mengajar saya adik-beradik memakai kopiah sejak kecil. Kata beliau ianya imej seorang muslim. Ustaz Rosdi Mat Rani, guru saya di SMAASZA pula mengatakan ia lambang orang yang dekat dengan agama...



kisah kedua:
##jom kita amalkan dalam kehidupan..

• DELETE semua FILE kebencian & ammarah
• INSTALL anti-virus ego & putus asa
• RESTART kehidupanmu dgn kasih sayang
• REFRESH peribadi kita yg mulia
• DOWNLOAD sifat2 SABAR & TAQWA
... • UPLOAD tingkahlaku yg BENAR, JUJUR & IKHLAS
• Jangan meng-'UNDO' pengalaman buruk & sedih
• LOADING semua dgn DOA & USAHA
• COPY & PASTE semua pengajaran & ilmu yg bermanafa'at

kisah ketiga:

saya nak bagitahu awak..~

##Jodoh Itu Rahsia ALLAH, Sweet Kan ALLAH, DIA Nak Bagi Kejutan Dekat Kita.. -
☻♥☻
/█\/█\
.||.||.
SEKUAT mana saya SETIA...
SEHEBAT mana saya MERANCANG...
SEJAUH mana saya MENUNGGU...
SEKERAS mana saya BERSABAR...
SEJUJUR mana saya MENERIMA AWAK...

Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama..Kita Tetap Tidak Akan Bersama..Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang..Dan Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya...


^_& cukup untuk malam yg indah ini..~
Assalamualaikum...~ dan selamat bersahur dan selamat meningkatkan amalan..~ :)

selamat bersahur...~



No comments:

Post a Comment

Thanks everyone. May God Bless You!

-Myrol Najmy